Porsche разкри техническите подробности за двата вида електрически прототипи Boxster Е, доказали се във форума Michelin Challenge Bibendum в Берлин миналата седмица. Два от тях са със задно предаване, а третият е с 4х4. Те са част от спонсорирана от немското правителство програма.
Porsche Boxster E със задно предаване разчита на електромотор с мощност от 121 к.с. Той ускорява автомобила от 0 до 100 км/ч за 9,8 сек и постига максимална скорост от 150 км/ч.
Версията с четири задвижващи колела е обзаведена с чифт електрически двигатели със сумарна мощност 241 к.с. и въртящ момент от 540 Нм. Моторът на задните колела и управляващата му електроника са разположени на мястото на предавателната кутия, а агрегатът за предните е монтиран на мястото на резервоара на бензиновата версия на модела. Комплектът с батерии се намира в обичайния моторен отсек. Така багажникът остава непокътнат. Тази версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,5 сек, а максималната й скорост е 200 км/ч. Примерно Boxster S с 3,4-литров бензинов двигател с макс. 310 к.с. ускорява за 5,3 сек.
Електрическите „поршета“ са 29-киловатчасови литиево-фосфат-метални батерии, които издържат повече цикли на зареждане и разреждане. Всеки комплект тежи 341 кг. Цялата маса на Boxster E е 160 кг срещу 1355 кг на същия модел, но с индекс S. С едно зареждане на батериите от обикновен домашен контакт, което отнема девет часа, автомобилът изминава 170 км.
Porsche заяви намерението си да пусне на пазара сериен електромобил през близките пет или десет години още през 2009 г. Ето че този момент наближава бавно, но сигурно.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!