Шефът на службата за безопасност на Renault Доминик Жерве е арестуван на 11 март от служители на френското държавно управление за вътрешна безопасност. В момента се намира под домашен арест и засега не са му отправени официални обвинения.
Арестът и разпитът му са свързани със скандалната афера за промишлен шпионаж, разтърсила много сериозно голямата френска компания. На 7 март стана известно, че са уволнени дисциплинарно трима топ-мениджъри на производителя след извършена вътрешна проверка, изкарала "факти" за съучастието им в предаване на секретна информация зад граница за програмата по създаването на електромобили на Renault.
Скоро се оказа, че е невъзможно да се потвърди информацията за промишлен шпионаж, не бяха открити и следи от недекларирани банкови сметки на тримата зад граница в Швейцария и Лихтещайн, а самите набедени напълно отричаха вината си.
В резултат на уволненията във Франция избухна огромен скандал, след недоказването на обвиненията срещу Жан-Мишел Балтазар, Бертран Роше и Матю Таненбаум. Оказва се, че навярно цялата история е изфабрикувана от службата по безопасност на Renault или по всяка вероятност от неин сътрудник. Защо го е направил засега е тайна, но е получил от Renault пари за разследването, присвоил ги е и решил да се измъкне, като натопи мениджърите.
На топ-боса на Renault Карлос Госн се наложи да се извини публично на уволнените, да ги възстанови на работа и да ги компенсира за понесените неприятности. Той дори се отказа от неговите и заместника му Пелата премии за миналата година, като вид самонаказание.
"Изглежда ни заблудиха, а получената информация се оказа изфабрикувана. Първото, което искам да кажа е да поднеса личните си извинения и от името на Renault на Мишел Балтазар, Матю Таненбаум и Бертран Роше, на техните семейства и приятели. Аз и ръководството на компанията се задължаваме да ги върнем обратно на работа и да им изплатим съответната компенсация." - заяви Госн.
Супер-босът е отказал да приеме оставката, подадена му от неговата дясна ръка и заместник Патрик Пелата и беше сериозно нападнат от френски политици, някои от които поискаха директно и неговата оставка. Това едва ли ще стане, защото босът лично, според редица анализатори е "единственият цимент скрепващ глобалния алианс Renault-Nissan".
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!