На 13 септември 2007 г. SSC Ultimate Aero записа името си в графата „Най-бърз сериен автомобил в света" с постижението си от 412,38 км/ч. По това време дори не можеше да се смята, че SSC в действителност е истинска автомобилна компания. Тогава за Джерод Шелби работят само 16 човека, чиято единствена цел е да победят Bugatti Veyron. Правят го с мощния 1200 к.с. автомобил, един от които кръстосва пътищата в България. Собственик е варненецът Веселин Марешки.
Наскоро обаче Голиат, в лицето на Volkswagen Group и Bugatti, материализира гигантския си потенциал с Veyron Super Sport, създаден отново да си върне приза за най-бърз на планетата. По време на този опит екип на TopGear UK бе на мястото и за събитието може да разберете от българското издание на най-популярното автомобилно списание, което в момента е на пазара. В него първо Капитан Бавен, в лицето на Джеймс Мей, достига скорост от 417 км/ч, а след това тестовият пилот на Bugatti записва невероятните 431 км/ч. Огромната мощ на Голиат - 1200 к.с. под капака на Veyron Super Sport, даде резултат. Но не за дълго.
Екип на TopGear веднага прелетя океана, за да види какво се случва в гаража на SSC. А там се случват чудеса. Второто поколение на Ultimate Aero ще се продава от края на следващата година и според разработващите го той ще е способен да развие 442 км/ч! Гледайки тези снимки и подробностите (тях ще научите само ако прочетете брой 42 на TopGear България, който ще е на пазара на 22 октомври) за никого няма да е изненада, ако Давид срази Голиат... отново.
Този футуристичен куршум, изработен изцяло от композитни материали и по технология, по която се изливат монокоците на болидите от Ф1, ще предлага съотношение мощност към маса от доста над 1000 к.с. на тон. За да сме конкретни: 6,8-литровият twin-turbo ще се развърта до 9000 об./мин и ще генерира феноменалните 1350 к.с., които вече са доказани на динометъра на компанията. За разлика от сегашния модел, който има и стомана в конструкцията си, новият ще е изграден единствено от карбон, като изключение са само алуминиевите греди зад колелата, които се грижат за заздравяване й. Трансмисията ще е същата, както и тридисковият съединител. Аеродинамиката е тази, която прави разликата. Сами виждате, че формите са подчинени единствено на нея, като отзад дори виждаме и т.нар. blown diffuser, подобен на тези в болидите от Формула 1, които направиха истинска революция този сезон.
Цената на това бижу ще е $970 000, много под тази на Veyron SS.
Всички подробности - от 22 октомври на страниците на TopGear България.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!