Дните на V12 Biturbo като топмотор при Brabus са преброени. Посредством увеличване на работния обем и по-голям турбокомпресор тунинг професионалистите от Ботроп извличат 850 к.с. от агрегата AMG 63. Ние изпробвахме прототипа Кога ли даунсайзингът ще роди такива плодове: 1150 Нм лепят гърбовете към кожените седалки, а 850 к.с. ви превръщат в точка на хоризонта за този, който се движи зад вас. И всичко това благодарение само на осем цилиндъра, а не на 12. Да не би в Ботроп да сa наложили цензура над 20-годишното „царуване“ на V12? Не точно. Първо, защото мощната дузина още не е отишла в пенсия, и второ – тъй като модифицираният V8 Biturbo не „тегли“ по-лошо. При първия тест дори от устните на техническия директор на Brabus Улрих Гофре се изплъзват думите „Ах, м*мка му...“, докато настъпва газта. А все пак не е лесно този човек да бъде впечатлен от динамиката на един автомобил, нали? „Преди около две години започнахме с първите изчисления“, разказва инженерът на Brabus Йорн Гандер за първите стъпки по проектирането на новия агрегат, докато под звуците на симпатичното „гъргорене“ на „осмака“ търсим начин да напуснем задръстения Франкфурт. „В процеса на разработката създадохме пет комплекта изпитателни части, сред които колянови валове, биели и бутала.“ Тук обемът (за разлика от версиите с 620 и 730 к.с.) наистина се доближава до 6,0 л (той е 5912 куб.см). Ние, естествено, приемаме закръгляването на стойността. Повишаването на работния обем е постигнато с нов олекотен колянов вал, осем ковани бутала с увеличен до 99 мм диаметър. Специални мотовилки и стоманени гарнитури на цилиндровите глави спадат към останалите модификации. „След като разработихме новите части за самия двигател, проверихме турбокомпресорите на специален изпитателен стенд, за да ги опознаем по-добре, а през април 2012 г. създадохме първия мотор с проектирания от нас по-голям турбокомпресор.“
Технически данни Brabus CLS 850Работен обем 5912 куб.смкВт (к.с.) при об/мин 625 (850)/5400Нм при об/мин 1150/2500-4500Трансмисия 7-степ. автоматичнаРазход н.д.Ускорение 0-100 км/ч 3,8 секУскорение 0-200 км/ч ок. 9,8 секМакс. скорост над 350 км/чЦена на тествания автомобил 464 213 лв.
ИзводBrabus следва тенденциите на времето и създава достоен наследник на елитарния V12 Biturbo в лицето на новия мотор с голям работен обем и осем цилиндъра. V8 е по-мощен и по-икономичен. При първото ни каране той не разгръща пълния си потенциал – който ще разкрие в по-сериозен бъдещ тест.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!