CITROËN е ексклузивен партньор на френския павилион на 54-тото Международно изложение за изкуство във Венеция. Това е още една възможност за Марката да затвърди връзката си със света на изкуството, която съществува вече десетилетия. За това ново издание, Кристиан Болтански - основна фигура на международната арт сцена – представя Франция с уникална експозиция Шанс.
CITROËN заема специално място в автомобилната креативност. Основана през 1919 г в Париж, в подножието на Айфеловата кула, Марката никога не се отклонява от своето наследство : дързост, креативност и чувство за иновации.
Между 1932 и 1964, новите модели на CITROËN са проекти не на индустриален предприемач, а на човек на изкуството. Италианският скулптор Фламино Бертони създава някои изненадващи форми, които в последствие стават легендарни : Traction Avant, 2 CV и DS. За модела DS, на който Ролан Жерар Барт посвещава пасаж в сборника си есета Митологии, през 1957 г CITROËN печели почетната награда на Миланското Триенале. През 1999 в Лондон, жури избира DS за "Най-добрия дизайн на предмет в света през 20-ти век.
CITROËN черпи от всички форми на изкуството. Днес например, отделът който отговаря за цветовете и материалите взима някои идеи от платната на Фрасоаз Ниели. CITROËN е вдъхновение за много артисти. Марката се свързва с големи имена в съвременното изкуство, както и с творбата Schmilblic (1989) на Арман, DS-а на Габриел Ороско, със скулптура Сезар на 46-тото Биенале във Венеция през 1995 г. Днес, френският дизайнер Ора-ито се потопи в наследството на CITROËN. Артистичните предмети, вдъхновени от различни легендарни марки бяха показани в Милано през април. Ево-мобилът и летящата чиния са носят логото на CITROËN.
CITROËN има специално отношение и връзка със съвременното изкуство. През 2005 и 2006 г Марката участва на Международния панаир за съвременно изкуство в Париж. През 2006 г за изложбата на Генерацията C4 Picasso в Гранд Пале, CITROËN обедини усилия с дизайнери като Жан-Шарл де Кастелбажак, Худж Деконтент, Дамиен Фирман, Мари Майард, Жан-Люк Вилмот и Кимико Йошида. Днес, част от 54-тото Биенале във Венеция, Марката е ексклузивен партньор на френския павилион в който е изложена уникална експозиция на Кристиан Болтански, носеща името Шанс.
В продължение на своята дълга история, амбицията на CITROËN е и е била да разчупи границите на автомобилния свят и да навлезе в границите на изкуството и дизайна. Днес, CITROËN следва същата стратегия с подписа си "Créative Technologie и смело предлага линията си DS, която се характеризира със своя отличителен стил, архитектура, усещания и елегантност.
Марката CITROËN
Динамична и креативна марка, CITROËN лансира през 2010 година, DS3, първият модел от своята отличителна линия, която ще се обогати тази година с моделите DS4 и DS5. С повече от 90 години на креативната технология, CITROËN предлага в своята гама два автомобила 'Full Electric', оборудвани с технологията micro-hybride e-HDi и скоро с 'Full hybrid'- HYbrid4. Марката се обновява също и в областта на услугите със CITROËN MULTICITY, нейното предложение за мобилност. CITROËN, това са 10 000 точки на продажба, 11 500 сътрудници, присъствие в 80 държави и 1 460 000 продадени автомобила през 2010 година.
Френски институт
Френската международна агенция за културна политика работи към Министерството за външните работи на Франция. Френският институт подпомага изкуството и архитектурата и подкрепя френски артисти, които живеят и работят във Франция, както и артисти от Африка и карибския регион. Френския институт обслужва френския павилион на изложението във Венеция, също е съорганизатор на редица международни изложения, най-вече в Африка. Обслужването на френския павилион във Венеция се извършва в сътрудничество Национален център за скулптура, Генерална дирекция за създаване на изкуство (Министерство на културата и комуникациите) и Citroën като ексклузивен партньор.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!