Nissan Pixo - точният автомобил в точното време

Общи 07 април 2009 | Auto-Press.net A- A+ 1792 посещения | без коментари

От Nissan очакват по-високи нива на продажби за мини автомобила си Pixo в условията на рецесия, принуждаваща купувачите да търсят по-евтини и не толкова претенциозни автомобили. В същото време сега най-много вече се търсят по-екологични автомобили, не на последно място заради гарантираните държавни помощи при закупуването им във водещите държави в Западна Европа.

Японският автопроизводител ще лансира Pixo в Европа през юни на цени около 8000 евро. Първоначално от Nissan прогнозираха около 30 000 продажби, но сега очакват сериозно задминаване на тази цифра.

Автомобилът ще се предлага само с един двигател - много компактният еднолитров, трицилиндров и изцяло алуминиев, 12-клапанов мотор с мощност 65 к.с. Автомобилът има забележително нисък разход на гориво - съоръжен с механична петстепенна предавателна кутия, той разходва 4.6 л на 100 км път смесен цикъл на движение, 4,3 л извън града и 5,1 л в градски условия при емисии на СО2 от само 103 грама на километър.

Нетипично за класа си Nissan Pixo ще се предлага и с четиристепенен автоматик, което го прави много удобен за използване в чертите на града. В стандартното оборудване на автомобила влиза асистенция на волана и ABS, докато системата ESP е опция. Петвратият автомобил е с четири места и основни габарити дължина 3565 мм, височина 1470 мм и ширина 1600 мм.

Pixo е рожба на т.н. "бедж инженеринг" - съвместна разработка на автомобилни производители, предлагащи почти един и същи модел под различни марки. В случая става дума за кооперация със Suzuki, а "сестринският" автомобил е Suzuki Alto, като и двaта автомобила се произвеждат в Ню Делхи, Индия. Производството там и кооперацията позволяват на двете фирми да намалят производствените си разходи и да предложат продукцията си на по-конкурентни цени.

Двете компании търсят различни групи клиенти - Nissan вижда Pixo като автомобил за самотни хора на средна и нагоре възраст, докато Suzuki адресира Alto към младите градски купувачи.

Pixo се очартава като бюджетното предложение на Nissan и ще бъде основен конкурент на модели като правената в Полша Ford Ka и Hyundai i10, който също се прави в Индия. От Nissan твърдят, че когато са планирали колата, не са и сънували, че ще има такава сериозна рецесия на пазара, но сега са убедени, че имат точната кола в точното време.

 
Ключови думи:   nissan, pixo
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте