Възраждането на Alpine бе отбелязано със завръщането на марката в моторния спорт, а дебютният й сезон бе възнаграден с титлата в 2013 European Le Mans Series title.
Програмата на Signatech-Alpine за сезона бе потвърдена на 8 март и поставяше две цели: юнското „24 часа на Льо Ман“ и European Le Mans Series. В шестте месеца, които изминаха от това съобщение, Alpine A450 направи няколко отлични резултата: от силното представяне в Льо Ман – което донесе на тима наградата ESCRA за най-добра техническа поддръжка – до първата титла в модерната ера на марката.
Само две седмици след забележителната победа в Унгария Signatech-Alpine се нареди за старта на „3-те часа на Пол Рикар“ с взор, вперен в ELMS титлата. Това стана 39 години след последната титла на Ален Серпаджи, Жерар Ларус, Жан-Пиер Жабуи и Ален Кудини.
В провелото се този уикенд състезание Пиер Раг класира Alpine A450 на втора стартова редица. Той направи предпазлив старт на състезанието, в резултат на което се подреди зад основния си конкурент за шампионата. По-дълъг пит стоп на последните обаче позволи на френския пилот да излезе на 4-то място по време на своя 90-минутен стинт.
След това той предаде болида в ръцете на Нелсон Панчиатици, който бе принуден да влезе в бокса, за да смени повреден волан малко след смяната си. Превъзмогвайки този непредвиден бокс, Нелсон си проправи път обратно към челото на колоната, за да грабне титлата, която в един момент изглеждаше, че се изплъзва от ръцете на Alpine...
В крайна сметка Alpine A450 с №36 се изкачи от седмото до четвъртото място, след като подобри най-добрата си обиколка в състезанието и след един последен питстоп за Панчиатичи, необходим му да завърши 3-часовото състезание. Напрежението не попречи на Нелсон в битката му, а четвъртото място бе достатъчно за титлата на Alpine в ELMS 2013.
“Мисля, че можем да кажем, че Alpine се завърна”, коментира тим шефът на Signatech Alpine, Филип Сино. “Прекалено е рано да говорим за 2014, но разглеждаме възможността за пуснем два болида Alpine A450 в „Льо Ман“, като част от по-широка програма.”
Подобно на по-възрастните пилоти, Пол-Луп Шатин имаше драматично състезание на „Льо Кастел“, но „младши“ пилотът на Alpine успя да стигне до второто място в клас LM PC, спечелвайки по този начин титлата в категорията.
Тристан Гоменди бе с Signatech-Alpine на „Льо Кастел“, за да сподели празненствата за титлата. Освен че се състезава в „24 часа на Льо Ман“ заедно с Пиер и Нелсон, той извърши значително количество тестова работа по Alpine A450 в течение на годината.
2013 „3 часа на Пол Рикар“ – резултати:
1, Murphy Prototypes (Хирши/Хартли), 93 обиколки
2, Morand Racing (Клиен/Гачнанг), + 6.255 сек
3, Jota Sport (Tърви/Долан), + 21.691сек
4, Signatech-Alpine (Раг/Панчиатичи), + 1:24.350 мин.
5, Boutsen Ginion Racing (Купенс/Кападия), + 1:38.954 мин, и т.н.
Класиране в 2013 European Le Mans Series (отбори)
1, Signatech Alpine (85 точки)
2, Thiriet by TDS Racing (77)
3, Jota Sport (71) и т.н.
Класиране в 2013 European Le Mans Series (пилоти)
1, Нелсон Панчиатичи и Пиер Раг (85 точки)
2, Пиер Тириет (77)
3, Оливер Търви и Симон Долан (71) и т.н.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!