Първото нещо при идването на пролетта, което идва в главата на автомобилиста е да смени гумите на колата си. Прието е че официалният температурен праг, cлед настъпването на който е добре да се сменят зимните гуми с летни е +7 градуса. При по-високи срeднодневни темпeратури зимната гума губи доста от качествата си и по-интензивно започва да се износва.
Летните гуми пък, при температури под 7 градуса, също така загубват от качествата си, по-лошо държат пътя, защото гумата им се втвърдява по-лесно. Ако пък случайно падне и сняг, нещата загрубяват, дори и той да е мокър или бързо да започне да се топи.
Естествено, не е нужно да се гледа непрекъснато термометъра и моментът да се хване с точност до десета от градуса, но не бива и да се изчаква прекалено.
Ако летните гуми са съхранявани с джантите през зимата, е добре преди монтажа да се измият отвсякъде, защото засъхналата кал и мръсотия от вътрешната страна може да наруши балансировката им. Най-добре е смяната да стане в гуми-център, където ще измият колелата отвсякъде с пароструйка и при нужда отново ще ги балансират. Ако не искате да постъпите така, поне проверете дали тежестите са си по местата.
Докато колата е "събута", е добре да се видят спирачните маркучи, кабелите и контактите на АБС-а, гумените маншони и шарнирите, жилото на ръчната спирачка. Тези детайли биха могли да се увредят през зимата от снега, леда и солта и своевременната им замяна може да ви спести доста неприятности, наложени от някой "авариен" /да не дава господ/ ремонт.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!