Mercedes Benz ще пуснат първия си хибриден автомобил – новия S400 Hybrid – през третата четвърт на тази година, като първият седан ще бъде първият представител на цяла хибридна линия на германците. Автомобилният производител планира да продава бензиново-електрически варианти на три свои големи модела. Така към хибридния S-Class ще се присъединят по-ефективни версии на ML-Class, както и евентуален E-Class Hybrid.
Информацията идва от генералния мениджър на Mercedes по продуктовия мениджмънт за САЩ, Бърнард Глейзър, който разкри, че в момента се разработва възможността за производство на E-Class Hybrid, така че моделът може да се появи „след няколко години”.
Mercedes очакват хибридните автомобили (а не дизелите) да играят основна роля в стратегията за влизане в рамките на бъдещите корпоративни стандарти за разход на гориво и емисии на СО2, които предстои да влязат в сила. Междувременно обаче германците не са се отказали напълно от дизеловата технология. Други инициативи включват развитието на ново поколение от ултра-ефективни двигатели с принудително впръскване, които комбинират предимствата на бензиновите и дизеловите агрегати.
Що се отнася до предстоящия S400 Hybrid, той комбинира 3.5-литров V6 двигател с мощност от 279 к.с. и електрически мотор с допълнителни 20 к.с., което резултира в разход на гориво от 7.9 л/ 100км. Емисиите на СО2 пък възлизат на 190 г/км. Оборудван със 7G-Tronic седемстепенна автоматично трансмисия със специални настройки за хибридния модел, автомобилът също така може да ускорява до 100 км/ч за 7.2 секунди.
E-Class със същата задвижваща система би трябвало да предоставя по-добра динамика с още по-ниска консумация на гориво (поради по-ниската маса). Въпреки това Глейзър обясни, че не всичко изглежда толкова просто. Един по-евтин и по-ефективен E-Class Hybrid вероятно ще открадне част от продажбите на хибридния S-Class, който е доста по-печеливш модел за немския производител на луксозни автомобили. Това е и една от ключовите причини за отлагането на дебюта на E-Class Hybrid с поне няколко години.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!